Direktlänk till inlägg 31 december 2006

Mina "löften"

Av Annica - 31 december 2006 11:10

Så var då årets sista dag kommen. Känns inte särskilt vemodigt alls. Kommer väl dock dröja till mars innan jag vänjer mig vid att skriva 2007. Jag tycker att det är helt fantastiskt med livet. Vid nyår förra året satt jag och tänkte "Tänk vad mycket folk jag kommer ha lärt känna om ett år, som jag inte har en aning om vilka de är nu". Och så är det ju. Tänk, ett helt år rikare på livserfarenhet, jag tycker faktiskt det är häftigt! Man har sett nya platser, lärt känna nytt folk, lärt känna sig själv bättre, prövat på olika saker, fått nya insikter och kunskaper. Alltså, detta sammantaget kan väl inte resultera i annat än att man blir en bättre människa? Jag vill iallafall hoppas det.Okej, nytt år! Jag har lite saker som jag tänkte försöka leva upp till 2007. Inte direkt "löften" kanske, men "mål" känns som ett bättre ordval. Here goes...:1) Bli gladare/rycka upp mig själv2) Ta ALLA poäng fr hösten -06, och även alla i vår3) Vara fokuserad och duktig på nya kursen - inte halka efter!!!4) Lära mig spela gitarr5) Köpa gympaskor (no more excuses, Pobben!) och köpa ett träningskort samt ANVÄNDA DET MED!6) Bli snyggare7) Gå upp i vikt ca 0,5kg/månad = 6kg på ett år, perfa!8) Köpa minst ett nytt klädesplagg i månaden. Hör ihop med punkt 6 kanske man kan säga. 9) Våga tro på mig själv på seminarier. Alltså våga prata, trots att man kommer läsa med en bunt übersmarta jurister som kommer kunna bräcka en totalt.10) Lyckas få det där jobbet i Gävle i sommar som jag så gärna vill ha.11) Finna sweet luuuv, mannen i mitt liv! Besvarad kärlek. Det var det! Kanhända listan måste kompletteras, alt revideras längre fram, men det kan inte hjälpas.Ikväll är det jobb som gäller, och kanske, kanske lite skumpa efteråt. Skål o gott nytt år på er!

 
 
Ingen bild

Daniel

31 december 2006 11:45

Kloka ord, och så är det ju. Även om mitt 2006 kanske inte direkt varit en dans på rosor har resan ändå varit lärorik, man har träffat nytt folk och införkaffat nya kunskaper och insikter. Hoppas huvudet känns lite klarare oxå. Gott nytt, kära vän!

 
Malin

Malin

31 december 2006 13:42

Känner igen mig i din lista. Att köpa ett träningskort är ju ingen konst, men att använda det är ju bra mycket svårare! Haha, det ska jag ha. Gott nytt år Annica!

http://beautifuldisaster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

EMPAN

31 december 2006 14:46

Låter som ett maffigt 2007. Men de kirrar du. Gott nytt på dej snutten! Kram E

 
Ingen bild

Stina

31 december 2006 22:24

Excuse me, du glömde det viktigaste på listan,- komma o hälsa på oss som bor i Sthlm lite oftare..Annars håller jag med dig på sista punkten,vi får lägga lite extra krut där..
Kram och puss på dig vännen!!!!!

 
Ingen bild

johan

1 januari 2007 12:02

Glatt 2007 på dig! Mitt löfte är att bli bättre på allt. Och det inkluderar naturligtvis att hålla mina löften! :) xo

 
Ingen bild

Kerran

1 januari 2007 22:49

Gott nytt på dig! jag drar till solen om tre veckor, hoppas jag får se dig nåt innan dess. men du det där med nyårslöften... känns inte det väldigt 1900-tal? Ingen är ju perfekt hallå. :-) Simma lugnt och akta dig för gangstrarna på gränby centrum. Kramen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards