Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Tankar i natten

Av Annica - 16 april 2007 00:21

Att börja plugga var definitivt det bästa beslutet som jag tagit i mitt halvlånga liv. Jag har träffat så otroligt mycket trevligt folk, och även om man haft många "tillfälliga" kompisar under de här åren, så betyder naturligtvis alla något ändå! Det är svårt att hålla kontakten med folk när man som jag fått nya kursare varje termin. Några guldklimpar har man ju dock hittat, som hänger med än!

Självklart är det också kul att plugga när man tänker på allt man lärt sig!! Det är inte klokt vad bildad man blir, trots att det inte alltid känns som att man är så smart. Men om jag tänker på mig idag kontra mig år 2002 så känner jag mig otroligt vis! Alla diskussioner, seminarier, föreläsningar, tentor och uppsatser har ju trots allt slit och alla tårar fört med sig kunskap och jag är så glad för det! Det är kul att lära sig saker. Nej, rättelse: Det är kul att kunna nya saker, men själva läroprocessen kan vara en ren pina.


Det är underligt att jag skriver ett inlägg av den här typen just idag. För idag är jag så trött på skolan att jag har gått över gränsen till vad som räknas till panik, och ett lugn har infunnit sig. Men oavsett hur lugn jag känner mig, så måste jag ju ändå skriva den nya uppsatsen. Det finns ingenting som jag känner mindre för just nu, än att skriva en ny uppsats. Vi får se hur det går med det, ärligt talat alltså, jag vet inte om jag pallar att sätta igång.


I veckan (förhoppningsvis imorgon) får vi hemtentaresultatet. Min plan är att om jag blir godkänd -lägga den bakom mig och satsa järnet på uppsatsen! och om jag blir underkänd -skita i uppsatsen och istället satsa på omtentan och min släpande kurs från i höstas.


**************************************************
**********************************************


Att gå på krogen är inte kul. Jag konstaterar det varenda gång som ni kanske märkt. Var på Åkanten i gårkväll och spenderade en halv förmögenhet. Förfesten var kul och det var toppen att umgås med Fina Stina, men sen som sagt.. krogen. Nej, låt mig slippa i framtiden. Det enda som var kul var att jag träffade en supertrevlig tjej som jag pratade bort lite tid med. Other than that... no thanks.

Drömprinsen fanns inte på Åkanten heller. Nu har jag letat överallt tror jag. Att det ska vara så jävla svårt. Alla som har en gullig kille eller tjej; håll hårt i dem och kramas o pussas så ofta ni kan! Det skulle jag ha gjort.


För övrigt gillar jag att man numera kan skriva med raka kanter här på bloggen! Jag är ett stort fan av jämn text. Nu saknar jag bara fler typsnitt att välja på.


Borde sova nu.

 
 
Helen...

Helen...

16 april 2007 07:18

att leta är inte svårt, men att finna någon är tydligen en konst som inte jag heller besitter...

http://djhelen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards