Direktlänk till inlägg 23 oktober 2006

IKEA och smörgåstårtor

Av Annica - 23 oktober 2006 10:46

Sådär, nu har jag lite tid att skriva igen, har varit en halvhektisk helg (på ett positivt sätt!).I lördags mitt på dagen kom mamma hit, och hon och jag och Faster Kerstin åkte till IKEA för att kolla på lite födelsedagspresenter till mig :)Hittade lite diverse olika grejer, som man alltid gör på IKEA....., bl a en kökslampa (en helt vanlig plåtfärgad sak, men jag tyckte om den), en ram till min Stefan Sundström-affisch, samt en hurts till mitt skrivbord (som fortfarande inte är helt monterad. Mor gjorde det mesta på den igår, men jag ska avsluta't idag tänkte jag). Utöver detta köpte man ju på sig lite ljusstakar och annat skrafs!Det var meningen att jag skulle gå på partaj hos Dannyboy på lördagskvällen, men mors lördagsplaner hade gått i stöpet, så hon stannade hos mig istället. Vi gick o åt födelsedagsmiddag på Lingon, mums mums!! Jag åt lamm och nån potatiskompott av ngt slag, och mor åt nån fiskbit med nån palsternackskräm tror jag. Ja vad det än var så var det väldigt gott iallafall! Lamm är mitt senaste påfund inom mat. Har verkligen inte gillat det förut, but now I'm getting there :) Gick på Fredmans o drack ett glas vin efteråt innan vi gick hem o sov.Igår var det söndag som bekant, och jag skulle ha "tantkalas" här hemma. Bakade smörgåstårta (som var sjukt god!) o fixade o donade. Som jag skrev vart vi lite oense, mor o jag, men det är sedan länge glömt nu. Vid fyra poppade de förbi; Faster Kerstin, Elisabet och Margareta. Och vi åt o drack, och vi drack o åt och det var rätt mysigt o trevligt!Idag ska jag ta igen en massa plugg, som jag blankt ignorerat sedan i torsdags...... wooops! Eventuellt ska vi ha klassfest (hehe, vi är 3 st i klassen..) ikväll, men jag har inte hört ngt, så jag vet inte om det blir av! På ett vis hoppas jag att det inte blir nåt, för jag ska upp i ottan o jobba imorgon och vill helst inte ha varit ute o slarvat kvällen innan.

 
 
Ingen bild

Bergis

23 oktober 2006 15:31

Jag hade åxå tur som fick lite grejer av mamma när hon var på besök. Ett överkast till våran säng och ett par vinterskor. Det blir ju kanon. Ibland är det bra att ha mammor även om man inte alltid kommer överens. Låter som ni hade ett trevligt tantkalas i alla fall.

 
Helen...

Helen...

23 oktober 2006 17:24

kan man få receptet på smörgåstårtan tro?? kramis

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

23 oktober 2006 18:28

Jag lägger ut det senare, jag lovar! :) Innan din b-day om det var så du tänkte haha

 
Helen...

Helen...

24 oktober 2006 09:29

hehe, jag tänkte faktiskt inte ens på det... men jag kanske ska fira mig själv genom att göra den då!! tack för tipset ;)
kram

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Henke

24 oktober 2006 11:03

tjena annica! jag höll på glömma din schyssta blogg.. du skriver ju himla bra! kanske ska satsa på detta o lägga ner skolan.. det verkar ju bara vara jobbigt för dig. Kul o höra att många läser din blogg, dock inte så konstigt. ;)
Hoppas de går bra med grabbsen. ;)
PoK

 
Ingen bild

Annica

24 oktober 2006 17:28

Hej Henke!!! Vad KUL att du skriver till mig! Kul också att du gillar bloggen :) Men jag stannar nog i skolan, haha.
Hoppas du mår bra och att livet leker. Titta gärna in lite då o då, och morsa på mig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards