Direktlänk till inlägg 25 oktober 2006

Livet rullar på fort som sjutton!

Av Annica - 25 oktober 2006 17:45

Oj vad trött jag är. Har varit hektiskt idag o igår. Jobbade igår mellan 7-16, och hade kanske totalt sovit 4h på natten. Var så orolig att jag skulle försova mig, så jag vaknade stup i kvarten. Dock var jag inte så trött under dagen som jag förutspått. Men det regnade ju så förbenat så man blev blöt in på bara kroppen! Såg ut som ett spöke med all mascara som runnit, så de fick sig ett gott skratt på jobbet när jag kom tillbaka vid passets slut haha! När jag cyklade hem så blev jag nersplashad av två bilar på rad, á la Bridget Jones om ni vet vilken scen jag menar. Men då skulle jag ju ändå hem, så jag brydde mig inte så mycket.På kvällen hade vi klassfest, jag och Calle o Knutte. Det var supertrevligt!!! Vi gick till Williams som ligger vid Kåren typ. Jag har aldrig vart där, men alltid tänkt att jag skulle vilja :) Så nu blev det av. De hade jättebra humor de där killarna! Jag trodde att jag skulle kunna gå hem efter en öl eller två, runt nio halv tio typ, men jag tror vi stannade till tolv, så det var ju ett gott betyg :) Bestämde att detta gör vi om om en månad. Yes!Idag har jag varit i Sthlm. Min handledare hämtade upp mig vid Statoil kl nio imorse, och så begav vi oss mot Centrum för Näringslivsforskning som det hette. Var ju himla gulligt av honom att följa med idag! Tur också, för det var inte som ett vanligt arkiv. (Eller vad fan vet jag, jag har ju bara varit på Riksarkivet tidigare!) Men detta var mer som ett litet rum bara, och det var bara vi och en tjej till som var där. Min handledare var tjenis med alla som jobbade där, och jag kände att jag var i goda händer! Vi kommer väldigt bra överens, och tur är ju det! Hittade lite matnyttig information, och det är rätt spännande. Tyck att jag är mossig om ni vill, men jag tycker det är roligt att kolla i gamla protokoll haha. Känns skönt att ha kommit igång "på riktigt". Nu är jag hemma igen och mkt sömnig. Skulle slockna direkt om jag lade mig ner.Imorgon ska jag lämna blod för första gången, känns väldigt spännande! Fick ett mail där de bad mig komma den 26e, så då är det väl bara att kvista dit då! Känns som att man gör något nyttigt. Jag känner mig ibland så dålig på att hjälpa mina medmänniskor, så det är kul att känna att man gör ngt. Jo just det ja, jag gav ju pengar till mannen som står på station och samlar till de hemlösa. Han verkade riktigt härlig, och önskade mig en trevlig kväll. Hoppas verkligen att han också får det. En varm, härlig kväll inomhus nerbäddad under ett fluffigt duntäcke!

 
 
Daniel

Daniel

25 oktober 2006 18:29

Haha, du har så roliga uttryck annica. "kvista dit", hehe....

Well, tillbaka till plugget. Det går som en lus på tjärad näver, bara så att du vet.

Ron 6-smed imorn! Kram!

http://watchtheleatherman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bergis

26 oktober 2006 09:18

Ja du bruden! Ditt liv passerar i raskan fart, tur är väl det. Det kan lätt bli lite långtråkigt att skriva uppsats men det verkar som att du tycker det funkar och är ganska roligt. Vad gullig du är som hjälper dina medmänniskor på olika sätt, det räcker med små medel egentligen. Själv är jag för utmattad och trött för att vara godhjärtat, låter hemskt men tyvärr är det dagens bistra sanning.
Klart vi måste ses någn dag, frågan är bara när?! Mitt schema har blivit väldigt fullt nu när jag har två mammakompisar att promenera med och fika med. Men en kaffe lär vi väl kunna klämma in.

 
Ingen bild

Annica

26 oktober 2006 09:56

Definitivt! Vi tar det nån gång till veckan! Kram, o pussa lillbebis fr mig :)

 
Helen...

Helen...

26 oktober 2006 18:55

hej raring! har du fått ett paket...? =)

http://djhelen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards