Direktlänk till inlägg 27 oktober 2006

Ron Sexsmith & Daaawwwwn!

Av Annica - 27 oktober 2006 11:59

Hade en mycket busy dag igår. Träffade Emilie på stan vid 12 för att luncha och sedan gå till Dag H o plugga. Vid tre var jag tvungen att gå till Ackis för att ge blod. Jag trodde att jag hade kunnat göra det på morgonen, men just på torsdagar öppnar de inte förrän tolv typiskt nog. Det regnade rätt mycket, och jag var rejält blöt när jag kom fram! Eftersom det var första gången för mig så fick jag en massa grejer; en pin som såg ut som en bloddroppe, en tröja och lite broschyrer. Tjejen i receptionen sa att de älskade sådana som mig, för jag hade en blodgrupp som kunde ge blod till alla människor! Noll minus hette den. Dock kan jag inte få utav alla, tyvärr. Sedan var det bara att hoppa upp i stolen, och kavla upp ärmarna. Jag trodde det skulle göra ondare än det gjorde. Det stack såklart till när hon stoppade in nålen, men när den väl satt där så kändes det i princip ingenting. Så jag låg o kikade på påsen som dom fyllde, det var en ganska spännande upplevelse faktiskt! Fick även med mig järntabletter hem. Sköterskan sa att man kunde antingen bli väldigt hård eller väldigt lös i magen av dessa. Vad fint, I can't wait.(Hämtat fr Aftonbladet)Blodgrupp 0 – Mår bra av köttPersoner med blodgrupp 0 har stark matsmältning och immunförsvar och mår bra av intensiv fysisk motion.Lämplig mat: Nötkött Lamm Vilt Kallvattenfisk Olivolja Broccoli Vitlök, lök Kålrot Palsternacka Katrinplommon Nästan all frukt Bästa dryck är kolsyrat mineralvatten. Undvik: Mjölkprodukter Vete Majs Bönor Bacon Rökt lax Inlagd sill Cornflakes Havregryn Avokado Oliver Vitkål Potatis Svamp Te och kaffe (både med och utan koffein). Vad smidigt av mig att jag äter nästan mest av det som jag bör undvika. Extra bra att jag även kör intensiv fysisk motion flera gånger i veckan....... Hm, man kanske ska lägga om sina vanor?!!!Blodgrupp 0 (Hämtat härifrån)Personer med blodgrupp 0 brukar vara ledande gruppmänniskor, och tar det som sin uppgift att skapa harmoni i gruppen. Man anser att den typiska blodgrupp 0- aren tar allvarligheter med en klackspark, är lugna och bekymmerslösa. De har ett stort hjärta och är synnerligen generösa. Blodgrupp 0-personer älskas av alla. Överraskande nog så kan de ha en envis och viljestark sida, och de har sina åsikter om saker och ting även om de inte dryftas öppet. Å andra sidan så är de flexibla och kan acceptera nyheter utan problem. De influeras lätt av andra personer eller av vad de ser i media. De verkar vara lugna och eftertänksamma, men ibland så dabbar de sig och gör dundertabbar. ...men å andra sidan är det därför som vi älskar dem. Sen var det hem i ilfart, för jag skulle träffa Daniel kl 18.15 på stan. Så hem o piffa upp sig lite, och sedan raskt ner på stan igen. Vi gick på VG och käkade, det var mycket trevligt! Jag träffade en gammal kursare som jobbade där, mkt trevligt! Vid typ åtta begav vi oss till Katalin. Fick himla bra platser, ganska nära scen. För"band" till Ron var en tjej som hette Dawn Kinnard, och både Daniel och jag blev jättekära i henne. Hon sjöng så fantastiskt och var jättesöt. Så vi pratade lite med henne och Daniel köpte hennes skiva. Hon sa att det inte alls var så glamoröst som man kunde tro att vara ute o turnera "It's only gas stations and more gas stations" sa hon :)Sen kom Ron ut, och han var verkligen hur härlig som helst. Verkade väldigt laid-back och helt obrydd över att han spelade fel ibland. Småpratade lite med oss, och kläckte ur sig lite småroliga kommentarer. En mycket bra spelning! Yep, det var det! Hoppas det är någon mer bra konsert snart som man kan besöka. Himla trevlig höstaktivitet att springa på Katalin :)

 
 
Helen...

Helen...

27 oktober 2006 22:08

hmmn...nu blir jag orolig...har du fått min present? :S

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

27 oktober 2006 22:29

JJJjjjaaaaaaa!!!!! TUSEN TACK, GUMMAN! Förlåt, jag har knappt hunnit med att andas sista tiden och glömde helt bort att säga tack så hemskt mycket! Vad söt du är som kommer ihåg att jag gillade det tyget, och vilken grej att komma på att SY ngt, ja herregud, vissa har mer fantasi än en annan :) Den kom i förrgår iaf, o jag har hunnit använda den tre ggr redan. Så tack så mkt återigen, jag blev jätteglad! Kram

 
Helen...

Helen...

27 oktober 2006 23:12

men va roligt att du gillade den!! ja, jag mindes att du sa att du ville ha en väska, så jag tänkte att det kunde vara en bra present =) jag blev bara orolig att den inte hade kommit fram, det är därför jag tjatat så ;)
å va roligt att du använt den oxå, värmer i hjärtat!
ha en underbar kväll darling!!
pöss o klem!

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Bergis

28 oktober 2006 09:05

Gud vilken sammarit du är Annica, jag har aldrig gett blod och aldrig vågat- fast det kanske beror på att man måste testa sig. Undergaviditeten blev jag testad ändå, allt är grönt med mig och skulle gärna kunna lämna blod nu. Jag vet att jag inte har hepatit, syfelis eller HIV. Alltid nåt. Dessutom har jag åxå noll minus i ådrorna som flyter omkring. Skönt med lite fakta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards