Alla inlägg den 17 september 2006

Av Annica - 17 september 2006 17:51

Jag har blivit en bloggtönt. Fan det är ju beroendeframkallande! Usch. Men imorgon ska jag träffa handledaren, så efter det är det nog goodbye fritid. Nu har mamma varit här en snabbis. Vi käkade mat och snackade lite, men hon åkte efter en två timmar eller så.Jag kom på ett program som jag såg på tv för ett par veckor sedan. Det handlade om folk som hade en sjukdom som gjorde att de sakta men säkert stelnade. Verkar fruktansvärt jobbigt, till slut var de helt stela och fick leva så resten av sina liv. Tänk vad mycket konstiga sjukdomar man kan vara glad att man inte har, va.

Av Annica - 17 september 2006 14:47

Jaha, då var man röstad och klar då! Utanför vallokalen stod en socialdemokrat och en centerpartist och prackade på en sina röstsedlar. Vad är meningen med det liksom? Borde de få göra så? Jag kan ju aldrig säga "nej tack" när folk ger en lappar, så jag tog emot dem och sen vart jag bara irriterad för att jag hade 6 små papperslappar att hålla reda på och samtidigt ta nya inne i lokalen.Men alles gut till slut som jag brukar säga. Snart kommer mor hit en stund och ikväll lutar det åt valvaka hemma hos Emilie.

Av Annica - 17 september 2006 11:54

Jo men det gick väl helt okej att jobba igår, sånär som på vissa små detaljer.... :) För det första så blev kocken sjukt förbannad på mig, för att vi missförstått varandra och det blev fel med en maträtt. Han dunkade huvudet i den rostfria arbetsbänken, och gormade åt mig! Men jag tog inte åt mig för fem öre, eftersom jag vid det här laget vet hur kockar är när de blir stressade ;) Plus att han bad om ursäkt senare.Det andra som hände var att jag höll på att tappa en bricka med dricka.... har alltid fasat för den dagen det skulle hända, och det var alltså igår. På brickan stod en smirnoff ice med glas, och en öl med ett stort Erdingerglas om ni vet hur de ser ut? De är väldigt höga, och så är de smala nertill och breda upptill, dvs svåra att balansera! Så när det glaset började vingla, så försökte jag hålla kontroll över brickan, men det slutade med att alla fyra grejerna tippade. Eftersom jag lutade brickan emot mig så att inget skulle falla ner på golvet, så slutade historien med att jag typ fick en hel smirnoff ice ner i fickan på mitt förkläde.... mysigt. Men jag ska ändå inte klaga, för jag tappade den faktiskt inte på gästerna, och det var ju trots allt inget som gick sönder!Framemot halvtolvsnåret så ser jag att Daniel och Johan med tillhörande vänner har dykt upp! Jag hade visserligen förbjudit dem att komma dit, men måste erkänna att det var rätt trevligt ;)Idag är det val, och jag vet inte vart min vallokal är. Men den är väl här i krokarna antar jag, hur svårt kan det vara? Ska bli spännande att se vem som vinner! När får man veta? Imorgon eller?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards