Alla inlägg den 18 september 2006

Av Annica - 18 september 2006 15:22

Åh vad härligt, nu börjar även jag att få något att göra om dagarna! Har varit sjukt segt att bara sova o hänga vid datorn. Först var jag ner på skolan och träffade min blivande handledare, och han var hur trevlig som helst!! När jag kom satt han i skräddarställning på golvet i sitt arbetsrum med stora berg av papper runtomkring sig. Och så tittar han upp och ursäktar sig, trodde att han skulle hunnit städa klart tills jag dök upp :) Sen när jag slagit mig ner, och han borstat av dammet från sina brallor och hoppat upp på en stol, så började vi rita upp riktlinjerna för min uppsats. Dvs, jag kom med förslag om vad jag tyckte kunde vara intressant, och han hjälpte mig med sin expertis. Jättetrevlig och lättsam kille verkligen! Så jag har blivit ännu mer taggad nu. Så vi bestämde att jag skulle läsa en fetingbok som han hade, samt kolla upp på Carolina om tidigare forskning i ämnet tills nästa måndag, och han skulle i sin tur kolla upp vilka arkiv som bäst skulle kunna hjälpa mig. Eventuellt fanns det ett i Göteborg, gulp!! (Helen får jag flytta in hos dig???) Men det är ju lite beroende på vad jag faktiskt kommer skriva om. Vi får se helt enkelt! Men spännande ska det bli i vilket fall som helst! (Påminn mig om det när jag sitter i december o gråter och sliter mitt hår)Efter detta cyklade jag till blodcentralen för att ta prover. Har tänkt ett tag att jag ska bli blodgivare, men det har inte blivit av förrän nu. Mycket trevlig personal, fick fylla i ett par formulär och sen fick jag samtala med en sköterska om formuläret och varför jag kryssat som jag kryssat. Sen tog hon blodtryck (Hade 108/68. Väldigt normalt, sa hon. Sen upprepade hon det. Så då är det nog bra då. För mig betyder de där siffrorna inte ett jota)och fyllde ett par rör som skulle iväg på analys för att se om jag är accepterad :)Efteråt fick man sitta o fika och de hade gjort mackor o sånt så det var bara att hugga in! Mums. Man kände sig jättevälkommen! Om typ 6v skulle de höra av sig med provsvaren.Nu är det pluggingtime, yes!(En liten passus, min lärare (alltså inte handledaren utan kursläraren) ringde just och skulle höra att allt var okej, och att allt kändes bra. Han hade pratat med handledaren och ville i princip bara kolla att jag kände mig taggad! Gud vad omtänksamma och rara människor jag har att göra med)

Av Annica - 18 september 2006 00:15

Jaha.... det här var ju inte särskilt roligt! Då blir det alltså fyra år av blått styre framöver. Har suttit på valvaka med chips o läsk hemma hos E+P och våndats. Ska bli intressant att se hur alliansen tänker styra upp sverige, och hur deras "nya välfärdspolitik" ska genomföras. Ser framemot att t ex få veta hur sänkta skatter kommer att innebära något positivt för alla områden inom den offentliga sektorn. Jag har iofs ingen stor koll på politik, men jag ser ju vad jag ser (haha, internt) Sedan fattar jag inte vad Sverker Olofsson gjorde som programledare på svt:s vaka, karln är ju en katastrof! Kunde de verkligen inte hitta någon som är mer kompetent än han? En total virrpanna.Dessutom undrar jag varför ingen tvångsskickat K-G till frisören. Förresten, såg ni hur galna alla dansande miljöpartister såg ut?! Sen kom även Fp igång haha

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards