Alla inlägg den 19 september 2006

Av Annica - 19 september 2006 16:19

Det blev ingen färdtjänst eller tandläkarbesök för min del. Något kom emellan. Istället har jag ägnat mig åt att försöka lära mig spela gitarr. Internet är ju fantastiskt! Först hittade jag en sida med alla ackord, så då ritade jag upp dem och sedan letade jag upp en sida med låtar+tillhörande ackord och då var det ju bara att köra! Vissa ackord var ju skitknepiga, typ Gm, F och B. Jag kan inte med när man ska lägga samma finger över mer än en sträng. Men i övrigt tyckte jag att jag var väldigt duktig! Nu kan jag C, D, Dm, E, Em, E7, G, A, Am och A7 utan att titta på lappen! Har väl glömt tills imorgon, men övning ger ju färdighet! Har blivit jätteduktig på "Midnight Special", den är ju så enkel. Bara att sjunga o sen i slutet av varje mening spela ett ackord haha. Mitt nästa projekt går ut på att lära mig spela utan att titta på vänsterhanden.Det är skitkul, synd att man inte är så duktig på att sjunga. Det skulle ju passat så bra om man kunde det... Nu ska jag hem till faster Kerstin på en bit mat. Vi har inte setts på ett bra tag nu, så det blir kul! Blir nog inte borta så länge dock, måste plugga sen. Om ni undrar varför jag inte gjort det under dagen så beror det på att jag inte kan plugga dagtid. Får ingen ro. Det måste vara kväll.

Av Annica - 19 september 2006 10:51

Jag har kommit på att jag måste gå och köpa mig en klänning eller nåt tills på fredag. Ska på Märras pappas 50-årsfest och jag har inget att sätta på mig. Fina skor lär jag köpa med. Ojoj, jag gillar inte att shoppa, tycker det är deprimerande. Antingen sitter det skitsnyggt men kostar en halv förmögenhet, eller så kostar det 149 kr men framhäver alla skavanker. FAN. Jag tror jag spar det till imorgon eller nåt. Måste samla mod.Idag ska jag istället dels läsa boken, som faktiskt är rätt intressant, och dels följa med faster Greta (90) till tandläkaren. Det var faster Kerstin (80) som ville ha mig med som moraliskt stöd. Det är alltså inte mina fastrar som ni förstår. Men de går under den benämningen. Så jag ska få åka färdtjänst för första gången i mitt liv!För övrigt så msn:ade jag med Liam igår för första gången sen jag lämnade England :) Han är fortfarande skitpå en skidsemester i vinter, vem vill följa med?? Han är så söt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards