Alla inlägg den 20 september 2006

Av Annica - 20 september 2006 19:36

Det är som jag alltid sagt, jag passar inte i kjol! Men nu har jag köpt en iallafall. Först prövade jag en klänning på Vero Moda men såg ut som faan i den. Så då gick jag in på Gina Tricot och hittade en kjol och en tröja, så då provade jag dem och tänkte att va fan, det får duga. Men smala människor ska inte ha kjol, det är fult! Iallafall på mig; man måste ha en stor stjärt att fylla upp kjolen med, annars ser det bara så avlångt och otäckt ut. Men eftersom jag ska på fin middag, så får det vara så nu. Förmodligen kommer jag aldrig använda den igen, såvida jag inte blir överöst med komplimanger. Vilket jag inte tror, för så snygg var den inte. Japp. Tröjan var däremot rätt fin. Den passar bra med jeans för framtida bruk.Var på Carolina och beställde en drös med böcker, så de kommer inom åtta dagar - förhoppningsvis innan dess! Skönt att vara tillbaka i pluggeriet, kändes så mysigt och hemtamt att promenera omkring bland böckerna! :)Nu är jag en stjärna på att spela refrängen i Living next dår to alice, ni skulle bara höra! Stackars kjelle, jag tvingar honom att lyssna stup i kvarten, dels till mitt krassa spelande och dels till min krassa sång. Men det blir ju iallafall bättre och bättre! Spelandet alltså. Sången finns det nog inget hopp om.När jag kom hem mötte jag en granne som jag inte pratat så mkt med trots att vi bott i samma trapp i 3 år. Men nu pratade vi desto mer, säkert i 20-25 minuter! Skittrevlig. Och alldeles nyss ringde en annan granne på och ville låna curry. I love my trapp. Alla är så gulliga!

Av Annica - 20 september 2006 10:35

På schemat idag:1) Gå ner på stan och fixa klänning tills på fredag (jag som gillar jeans... klänning och kjol är inte min stil alls, men på fin restaurang kanske man inte bör ha jeans?!) samt köpa presenter till folk runt mig som fyllt år. 2) Gå till Carolina och kolla efter samt beställa litteratur. Kanske stadsbiblan med, vi får se.3) Läsa ut boken4) Fortsätta öva på gitarrenPS det var trevligt hos Kerstin igår, fick jättegod pasta!Såsen var gjord av creme fraische med 4 peppar o vitlökssmak, sockerärter, halva cocktailtomater, sambal oelek och räkor. Detta serverades med färsk pasta m tomatsmak. Det ni!Sen skulle jag lära henne hur hennes mobil fungerade (som hon haft i över ett år....) Hon ville veta hur man ringde nummer som man hade i telefonboken, och det har jag lärt henne förr, men hon hade verkligen ingen aning. Så då tragglade vi lite med det, men ärligt talat vet jag inte om hon fattade vad jag pratade om.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards