Direktlänk till inlägg 25 september 2006

Skåningar och annat löst folk

Av Annica - 25 september 2006 15:28

Träffade handledaren, och han var trevlig som vanligt! Hade hört sig för på en massa olika arkiv runtom, för att kolla vart som skulle vara lämpligast för mig att hålla till! Det blir inte Göteborg iallafall, och det var nog tur det. Stockholm är det ju iaf pendlingsavstånd till! Dessutom så sa han att han tänkte följa med mig första gången, förstå vilken kille! Snacka om att ta sig tid med studenterna! Sen träffade jag kursledaren en snabbis, han ville höra hur saker och ting flöt på. Så jag berättade det och sedan sa jag att jag uppskattade hur mycket de bryr sig hur det går för oss, och inte bara lämnar oss vind för våg. Då svarade han att de var väldigt måna om de få studenter de har på D-kursen, så de vill så gärna se att det går bra för oss! Sen gick jag till Carolina för att kolla om böckerna kommit, vilket de hade. När jag skulle låna dem sa den medelålders mannen i disken på den bredaste skånskan ni kan föreställa er; "Jasså ska du låna den här boken, den är ju för jävla tråkig. Jag läste den en gång i tiden, men det är ju så länge sedan nu så det är ju nästan hugget i sten" Det där sista förstod jag knappt, men jag var tvungen att skratta för han lät så kul när han var så himla negativ! Boken ifråga är förövrigt en bok av C.H Hermansson och heter Monopol och storfinans. Haha vi får väl se om han har rätt eller inte när jag så småningom tragglat mig igenom den!Nu håller jag på att avlida av hunger, ska snart gå och storhandla.

 
 
Ingen bild

Daniel

25 september 2006 19:54

Haha, jag tyckte faktiskt att den där bok-karln var riktigt rolig, jag med. Skönt med lite ärliga människor för en gångs skull. Imorgon klockan 13, domtrappkällaren, be there or face eternal damnation! (eller nått)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards