Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Hejdå fula prickar!

Av Annica - 7 maj 2007 15:23

Imorse begav jag mig till vårdcentralen, för jag skulle visa upp mina miljoner födelsemärken. Jag fattar inte var de kommer ifrån, och varför just jag, men de anfaller och blir bara fler och fler!

Hon synade dem lite snabbt och konstaterade att de såg normala ut, men att jag skulle vara försiktig i solen etc, men det var ju inget nytt. Sen sa hon att hon hade tid att ta bort två stycken idag och jag fick själv välja vilka, eftersom det inte var något fel på dem. Så jag tänkte en stund, jag har typ 7-8 stycken som jag verkligen vill ha bort, men till slut bestämde jag mig för mina all-time hatobjekt, nämligen tre stycken på halsen. (Hon kunde ta tre eftersom de satt i klunga.) Så hon bedövade och klippte bort dem, helt underbart! Visserligen är tre stycken en pink i Mississippi när man, som jag, ser ut som en prickig korv, men det är åtminstone ett steg på vägen (fast det kommer ju nya hela tiden, goddamnit!).

Men de som jag har haft på halsen har verkligen varit mitt största komplex. Jag har fått ångest varje gång jag skullat krama någon, för jag tänker att de ska tycka jag är äcklig, och -gud förbjude- när någon kysser en på halsen, då dör jag typ av skam!!! Ingen har någonsin sagt något, men jag ser ju vad jag ser! Men nu är de väck iallafall, och jag kan krama folk utan att vara orolig för att de ska må illa.


Ska ringa någon privatklinik som kan ta bort en massa andra prickar, hoppas det inte är mycket dyrare än på en vanlig hälsocentral. Men privata kliniker gör det av kosmetiska skäl också, vilket kommunala vårdcentraler, som jag fattat det, inte gör.

 
 
E

E

7 maj 2007 16:32

Jag skulle med nöje ha tre prickar på halsen bara jag fick krama någon!!!!

http://drogen.blogg.se

 
Ingen bild

Annica

7 maj 2007 16:59

Fast jag pratar inte om erotiska kramar om det är det du menar, utan kramar i allmänhet! Kul att se dig-kramar!

 
Ingen bild

Bergis

7 maj 2007 19:00

Har aldrig sett dem och kommer ju aldrig att göra heller efter dagens äventyr. Hoppas allt är bra och at du fick in din uppsats i tid! Kram

 
Ingen bild

Annica

7 maj 2007 21:08

Hello! Jag har fler om du vill titta haha!
Uppsatsen ska in den 28e, så det är en tre veckor kvar eller så. Hörs!

 
Caroline

Caroline

7 maj 2007 22:06

Jag förstår precis hur du känner! Har nämligen ett ex antal fläckar jag vill ta bort. En precis i urringningen, inte alltför snyggt. Var till VC och läkaren frös den, som man fryser vårtor. Måste säga att det funkade jättebra! Ett litet tips :) Gjorde inte alls särkilt ont heller :D

http://mannis.bloggagratis.se

 
Martin

Martin

7 maj 2007 22:57

När man kramar någon blir man bara glad aldrig äklad, men helt klart värt att ta bort dem om du SJÄLV känner dig vakrare!

http://firststep

 
Ingen bild

Annica

7 maj 2007 23:06

Caroline - Jaha, frysmetoden? Det visste jag inte att man kunde! Visst är det jobbigt med dem.. fasiken alltså. Vissa kan vara lyckligt lottade som har typ EN.. Tack för tips och kommentar!!! (PS Manne är ett fint namn)

Martin - ÅÅåååhh gulle-dig! TACK!

 
E

E

8 maj 2007 21:57

Erotiska kramar!??
Jag tror aldrig jag fått en EROTISK kram nån gång...
Och nej, jag menar inte erotiska kramar (vad det nu är). Just nu menar jag kramar i allmänhet. Ge mig tre prickar så jag får kramas!!!!!!!

http://drogen.blogg.se

 
Ingen bild

Daniel

9 maj 2007 00:28

Jag tror att en erotisk kram kan beskrivas som följer: Kram + hand på motpartens ändalykt + klämmande = erotisk kram. Fast det är inget jag själv använder mig av. Platonska kramar is the shit. Och späkning. Allt annat går emot min religion. Kram!

 
Ingen bild

Annica

9 maj 2007 08:48

Hahahaaaa I think you are lying, my friend! :)
Vad innebär "späkning"?
Vet du vet jag drömde om inatt? Sara S som du gick i högstadiet med!!! WHAT liksom?!?! Jag har inte tänkt på människan sen jag såg henne sist typ 1998. Konstigt hur man funkar när man sover.

 
Ingen bild

Daniel

9 maj 2007 13:10

Haha, fan vilket lustigt sammanträffande! Har inte heller tänkt på henne på år och dar, sen berättade Kalle för ett par dagar sedan att hon precis blivit mamma! Holy makaroni, vad märkligt. Och att späka sig är typ att pina sig och inflika smärta på sig själv i Guds namn. Typ,

 
Ingen bild

Annica

9 maj 2007 14:39

Skämtar du? Gud så läskigt!
Jaha där ser man, en liten bebbe :)

Lycka till med späkandet. Kram!

 
E

E

9 maj 2007 20:05

Tack Daniel för informationen...då har jag kanske fått en "erotisk" kram, även om jag skulle kalla det något annat...

http://drogen.blogg.se

 
Ingen bild

alvias

13 maj 2007 21:55

Jag har också en massa... har alltid skämts över dem. Har några stora på ryggen som jag vill ta bort och en på halsen som är sååå irriterande... Tänk att vi har samma problen ;)... Men jag är så rädd över att det ska göra ont när man tar bort dom. Gjorde det ont nu när du tog bort dem på halsen?

 
Ingen bild

Annica

13 maj 2007 22:06

Hej!
Det som gjorde ont var sprutan, men om man inte är spruträdd så är det ingen fara! Det bara stack till lite och sen var det över. Då bedövades huden på ett kick och sen tog hon och klippte bort dem vilket inte kändes alls!
När jag har tagit bort förut så har de skurit bort dem, liksom i en cirkel runt märket och sedan "lyft" bort det, men det känns inte heller för man är ju bedövad!
Ta bort dem om du störs Kaisa, för det lilla nålsticket är ingenting i jämförelse mot att gå runt o tycka att man har fula märken!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards