Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Deutchland über alles

Av Annica - 24 maj 2007 10:28

Jag undrar om inte jag nämnt detta tidigare i bloggen (för länge sedan), men jag tycker att låten i den gamla dieselreklamen är kanon!

Och nu har jag snokat reda på vad det är för en låt, men det enda stället jag kan hitta den på är i ett youtube-klipp om fula skiddräkter haha. Men jag vill gärna dela med mig av detta!


Jag kan inte tyska alls, men den verkar ju handla om olycklig kärlek. Det är säkert en skitfjantig låt i Tyskland, men det kan inte hjälpas! Bara det faktum att sångaren heter Jürgen är ju ganska skoj!!

Håll till godo>>>>>>>>


Reklamen

Låten i sin helhet ackompanjerat av härliga skidbilder ;)


Auch wenn ich jetzt nichts mehr habe
ich kann dich noch immer spürn
Komm erzähl nicht so viel
das ist doch sonst nicht dein Stil
komm zurück, sag nie wieder Good Bye
Ich war doch immer bei dir
War doch immer für dich da
Bis dann auf einmal ein anderer war
ich frag mich selbst, ist das alles normal?

Warum immer ich
warum frag ich dich
liebst du einen anderen
ich lieb dich so sehr
was willst du noch mehr
es wird höchste Zeit
denn sonst bin ich es leid

(Ref. 2x)

Du kannst nicht so einfach gehen
und läßt mich hier ganz allein
Meinst du, der andere hat mehr
mach mir das Leben nicht schwer
komm zurück, ich brauche dich doch so sehr
Ich war doch immer bei dir
War doch immer für dich da
Bis dann auf einmal ein anderer war
ich frag mich selbst, ist das alles normal?

Warum immer ich
warum frag ich dich
liebst du einen anderen
ich lieb dich so sehr
was willst du noch mehr
es wird höchste Zeit
denn sonst bin ich es leid

(Ref. 2x)

 
 
E

E

24 maj 2007 14:12

Hahaha!
Årets sommarplåga i stugan! Den ska vi spela hela sommaren där ute!!!

http://drogen.blogg.se

 
Ingen bild

annica

24 maj 2007 14:39

HAHHAA fan vilken kul sommar vi kommer få! Vi kan ha den som theme-song på midsommarafton med haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards