Alla inlägg den 2 november 2006

Av Annica - 2 november 2006 17:34

youtube är ju jätteroligt!Vet ni vad jag hittade nu? En gammal reklamfilm från 1995 som brukade gå på MTV. (Jag kollade mycket på MTV back in the days, innan det blev skräp av alltihopa) Iallafall, i den här reklamen sjunger de på tyska o jag lärde mig den utantill med påhittade tyska ord, haha. (Ma mone ma ich, ma mon fajisch dich etc ;)) Sjunger fortfarande min egen version, tycker faktiskt låten är bra!Någon annan som minns den? DieselDagens spår på en o samma skiva:MANIC STREET PREACHERS - FOREVER DELAYED / GREATEST HITSA design for lifeIf you tolerate this your children will be nextAustraliaYou stole the sun from my heartThe masses against the classesFrom despair to whereLittle baby nothingSuicide is painlessThe everlasting

Av Annica - 2 november 2006 11:25

Vilket dygn det har varit! Åkte till Sthlm igår förmiddag för jag skulle till arkivet. Tåget var nästan 1½h försenad, och det var full storm och jävligt kallt. Kom försent t sthlm så arkivpersonalen hade gått på lunch, och en annan förlorade alltså en timme till..... men men så är det ibland. Vid halv fyra mötte jag upp Stina i Stora Mossen, hon bor bara 2 stationer därifrån! Så vi åkte hem till henne och åt smaskig mat och sådär. Runt halv sju åkte jag in till T-centralen igen för att ta ett tåg som gick 19.10 Det blev ingenting med det kan man säga! Generalkaos på station, TOTALSTOPP på alla tåg. Vad fiiiiint! Satte mig först på ett tåg som skulle gå mot Gävle och Sundsvall och tänkte att jag kan ju hoppa av om det stannar i uppsala ("det är bara påstigning i Uppsala" säger en dryg konduktör. HALLÅ försök vara lite flexibel en dag som denna! Pucko. "Det kostar extra om man ska kliva av då" Men snälla.....SJ borde fan BETALA oss för allt trassel, inte kräva OSS på pengar) Hörde en rolig konversation på det tåget. En man frågade vid åttsnåret en annan man vad han skulle göra i Sundsvall, varpå man nr två säger, Jaaa, jag skulle på möte idag kl ett! Haha. I vilket fall som helst så fick jag senare höra att det tåget inte skulle stanna alls i uppsala. Hoppade då på ett annat tåg som sas gå via Uppsala. Det var iallafall vad alla som satt där trodde, fanns nämligen ingen information att få! Satt brevid en jättetrevlig tjej, så tiden gick ganska snabbt. Alla var glada, så man slapp allt gnäll som man annars kan anta förekommer i sådana här situationer. Kvart över tio ropar de ut att alla tåg är inställda och inget mer kommer att gå. JOBBIGT! Fast i sthlm! Då hade jag sån jäkla tur att Kjelle var i sthlm och undrade om jag ville sova hos hans föräldrar ute i Hagsätra. Vilken röta man har ibland! Så han o hans bror hämtade mig på stationen och så åkte vi dit. Så inatt sov jag på deras soffa, och imorse kl halv tio åkte jag hem till uppsala igen, för nu gick tågen som de skulle! Puh :)Jag har ett litet bekymmer. Jag har mina vinterdäck på en verkstad, men jag har glömt på vilken HAHAHHAA!!! Så jag ringer runt och försöker ta reda på det just nu! Vore ju bra om man fann dem :) Hehe, jag är ju knäpp jag!Tillägg: Nu har jag ringt dit jag tror att de finns, säkert 30 ggr!!! Ej överdrift. Antingen är det upptaget eller ingen som svarar. Hur går det ihop? Så jävla långt ifrån telefonen hinner man inte på 10 sekunder. Dålig stil att inte svara när man ringer. Men hur kan det vara upptaget ibland då? Svarar de bara på vissas samtal? Mutter, mutter....

Ovido - Quiz & Flashcards