Alla inlägg den 8 november 2006

Av Annica - 8 november 2006 13:48

Jag och pumpan drar inte riktigt jämnt kan man väl kanske konstatera. Idag tänkte jag att det vore klokt att använda lite av fruktköttet i mitt potatismos! (Herregud, man måste ju våga använda fantasin, eller hur?!) Det var bara det att när jag kokat upp potatis och pumpa, och därefter hällt i samma mängd mjölk som jag brukar så förvandlades potatismoset till puré. (Det var dock inget fel på smaken i sig. Smakade mest vanlig potatismos) Slutsats; pumpa innehåller mycket vatten. Det såg vi ju även efter mitt försök igår. Men en pumpa är ju stor, och mycket återstår. Undrar vad som blir nästa projekt?

Av Annica - 8 november 2006 10:44

Ja inte sjutton är det lätt att förstå vad man läser när ingen kan hjälpa en! :) Många heta diskussioner fördes i försäkringsbolagens styrelserum i början på 1900talet angående något de kallade returprovision. Detta sågs som ett "ofog" som skulle bekämpas. Dock finner jag inte någon förklaring till vad det faktiskt innebär. Har ringt till tre olika försäkringsbolag för att få någon form av definition, men alla var som frågetecken. Min handledare skulle kolla med sina kontakter och se om de kunde hjälpa mig. Hoppas! För det känns som om detta med returprovision var en så pass stor grej under förra sekelskiftet att det vore spännande att lyckas få in det i uppsatsen.Tillägg 11.05) Åh nu har min handledare mailat svar till mig, han är toppen! Och rolig dessutom! Så här avslutade han sitt mail: "Så om Du har fler termer som är konstiga hör av Dig. Ingenting är någonsin så enkelt som det verkar"

Ovido - Quiz & Flashcards