Alla inlägg den 13 november 2006

Av Annica - 13 november 2006 23:26

Nu har jag kommit hem! Har varit en himla trevlig kväll, och med trevligt sällskap framförallt! Vet inte riktigt vad man ska säga, men det var ju roligt att sitta och titta på alla gamla kändisar haha! Tyckte det var skönt att ingen höll något långrandigt tal, utan alla fattade sig kort och koncist (stavn.?). Take That är ju mina grabbar om det hade undgått någon, och de var så duktiga så man blev lite stolt i hjärtat! De fick presentera priset för Årets Forward tror jag, med Allbäck och någon mer som vinnare. Sen hade Lars Lagerbäck & co gjort en plojversion av Back for good, den var lite rolig faktiskt :)Nu ska jag sova. Tänkte först åka till arkivet imorgon, men jag kommer inte göra det har jag kommit på, för jag har verkligen ingen lust. Jag gör det på onsdag istället. Herregud, jag hoppas jag överlever den här terminen. Pratade med kursläraren idag, han är så himla gullig som kollar upp hur det går för en, och peppar och har sig. Tur att man känner att man har support, annars skulle det vara tio gånger jobbigare. Förlåt att jag gnäller så mycket, men jag tycker att det är jobbigt med skolan. Vill bara vara färdig nu...PS Guuud vad jag är sugen på prinsesstårta nu! Det bara kom över mig!

Av Annica - 13 november 2006 13:22

Oj vad vi var ambitiösa gällande musiken igår! Först lagade vi skitgod mat, kyckling med basilika+vitlökssås och klyftpotatis, ackompanjerat av Bruce Springsteen (på Daniels initiativ) och Ryan Adams (på mitt). En riktigt fin start på kvällen! Johan kom hem vid halv nio så han var också med sedan. Ja, sedan satt vi och spelade låtar fram tills halv två typ! Jag har blivit så inspirerad, och vill köpa massor med skivor!Först hade grabbarna en mindre genomgång för mig om den äldre punken, och jag fick höra en del som var bra och en del som var mindre bra. Mina favoriter från den genren måste jag dock säga blev Rancid (som inte riktigt kunde räknas till den äldre, eller hur var det nu?), The Toy Dolls, The Clash och COCK SPARRER! Sistnämnda var hur bra som helst, och dem har jag inte ens hört talas om förut! Himla härligt iallafall, och Rancid förvånade mig jättemycket, för jag hade för mig att de var hårdare än vad de var. Vilken eye-opener! ;)Sedan övergick "lektionen" på sidogenrer, och lite mer Ska- och irländskinspirerad punk. Alltså det var jättemycket som man inte visste fanns, jag rekommenderar ALLA att göra en sådan här grej med sina vänner för det kan inte resultera i annat än glada miner!Nu är mitt projekt alltså att fixa hem all ny kunskap! T ex The Real McKenzies, The men they couldn't hang och Great big sea som jag aldrig hört förut, och Flogging Molly, Randy samt Social Distortion vilka jag lyssnat på en del men inte tillräckligt uppenbarligen!!För att inte glömma Bernad Fanning, The mountain goats, Donavon Frankenreiter, Erik Bogle, Christy Moore och Travelling Wilburys!!!!Själv så hade jag inte så mycket att erbjuda. Hade ju ungefär tio, femton skivor med mig, att jämföra med deras 130 miljoner. Men jag tror de tyckte att jag hade några fina grejer med mig iallafall, t ex Grandaddy, Kula Shaker, Ash, The Zutons, Ryan Adams, Lou Reed, David and the citizens, Weezer, Stereophonics och The raconteurs. Ikväll ska jag och Daniels familj på Fotbollsgalan i sthlm, det var mitt förslag från början eftersom jag vill se Take That som ska spela där :) Det ska bli så himla roligt, men det är på gränsen till stalking för det blir tredje gången jag ser dem i år.. Självklart ska det bli roligt att närvara på själva galan i sig också! Men det är inte för fotbollens skull jag åker dit, så kan man sammanfatta det hehe

Ovido - Quiz & Flashcards