Alla inlägg den 24 november 2006

Av Annica - 24 november 2006 18:13

Idag har jag inte gjort mycket vettigt alls. Var vaken i två timmar till efter att jag skrivit inlägget inatt, så jag sov länge idag och sedan har jag bara drivit omkring här hemma. Inte pluggat ett dugg!Men! Det bästa som hänt idag är att jag har köpt mig en kamera! En Canon Ixus 60 hette den, om nån är intresserad. (Får man nämna varumärken i bloggen, förresten?)Så kanske, kanske att jag kommer att stoppa in lite bilder i bloggen i framtiden, det är ju ett jäkla tjatande om det från en visst håll..... Om jag lär mig hur man gör. Idol ikväll, Emilie kommer hit. Sen om det inte regnar beger vi oss nog ner på stan o ölar lite, men vi får se hur det känns.Fick ett email från en i klassen som tyckte att vi skulle pubba lite igen. "Nu får du slita dig från tv:n" sa han haha, bara för att jag nämnt att jag blivit en torrboll som bara sitter hemma o möglar :)Imorgon ska jag på julbord på Axmarbrygga, ska bli så himla mysigt och mumsigt! Lite tidigt i november kanske, men man kan ju låtsas att det är tre veckor framåt i tiden ;)

Av Annica - 24 november 2006 01:29

Jahoo! Det var det, det! Då kan man gå och lägga sig med gott samvete. Blev helt snurrig på mig själv när jag satt och skrev. Undrar om jag kommer att förstå vad jag själv menar när jag läser igenom det imorgon..... Här är mitt preliminära syfte, ni som undrar vad jag egentligen håller på med: Syftet är att titta på utvecklingen av den organiserade försäkringsmarknaden i Sverige från 1800-talets mitt till tidigt 1900-tal (med fokus på livförsäkringar), och att applicera teorier kring samarbete och kartellisering på detta Det låter så fint, men frågan är ju om man lyckas leva upp till vad man företagit sig! Förresten vet jag ju inte ännu om min handledare godtar den där formuleringen. Å andra sidan så är ju formuleringen inte hela världen i det här tidiga skedet, huvudsaken är ju att man vet vad man håller på med, så att man inte undersöker saker i onödan. Vet heller inte om det alls finns ett ord som heter "kartellisering" eftersom det inte finns med i Words ordlista. Den ska man ju dock inte förlita sig alltför mycket på, det är ju ofta som den är helt frågande inför helt normala ord. Jösses vad jag svamlar.Träffade iallafall Anna o bebis idag, hur mysigt som helst! Fikade och snackade skit, och lillkillen och jag kommer så bra överens... han är den sötaste pojken som jag vet :)

Ovido - Quiz & Flashcards