Alla inlägg den 22 november 2006

Av Annica - 22 november 2006 13:57

Det är himla bra att ha en blogg! Det är ju jobbigare att skriva för hand än på datorn, så nu när man har det här stället att skriva på så blir det ju oftare än i en dagbok. Jag skrev riktig dagbok i princip varenda dag mellan jag var 13-18 år, men sedan orkade jag inget mer. Det tog ju sin tid, och det var inget roligt när det började kännas som ett måste. Bloggen är mycket mer befriande på något vis, plus att det är intressant och skoj när ni kommenterar. Lite feedback sådär! Fortfarande har jag en riktig dagbok vid sidan av, där man kan bli mer känslosam och skriva om sådant som man inte lämnar ut här. Jag tror att jag har ett sjukligt behov av att dokumentera saker och ting, så alla möjliga forum där det går att ventilera stort och smått passar mig!Jag var ju på Gå- och löpkliniken häromdagen, och det kändes helt fantastiskt att ha ett proffs som tittade på mina stackars sneda fossingar. Jag hade för höga fotvalv för att det skulle vara hälsosamt, eftersom foten då bara vilar på två punkter och på så vis blir vinglig och dan. Han gjorde en gipsavgjutning på var fot och av dessa ska han tillverka personliga iläggssulor till mig. 1300 ska han ha för detta, men det är värt varenda krona om det hjälper!Såg en så söt liten pojke idag på ca 7-8 år. Alla småpojkar i den åldern ser så busiga o söta ut så man vill bara krama ihjäl dem! Nu kom jag och tänka på Ross i Vänner haha, har ni sett det avsnittet när han ska flirta med pizzatjejen? Your hair... before.. you said your hair looks like an eight year old boy, and I just wanna say that I like it. The HAIR! ... ... You understand that I don't actually like eight year old boys? Och Chandler bara Oh the humanity! ... If this is the way all the Gellers' flirt, we don't have a problem! HAHaahaha, det är nog roligare om man sett det än att höra min version :)Idag har jag suttit på Carolina på förmiddagen och fått en del gjort. Känns bra att det händer grejer. På hemvägen stannade jag till på systemet och köpte årets första glögg.. mums! Ska nämligen träffa Emilie idag, och tänkte att det kunde vara mysigt att kura lite med glögg, peppisar och tända ljus. Sköt om er.

Ovido - Quiz & Flashcards