Alla inlägg den 7 november 2006

Av Annica - 7 november 2006 21:28

Min pumpasoppa blev en flopp. Vet inte riktigt vart det brast?! Jag hade förberett mig på att skriva ett riktigt skrytinlägg i bloggen, men måste meddela att det är en omöjlighet. Den blev supertunn och smakade bara buljong, detta trots att jag hade använt mer pumpa än vad som sas i receptet. Usch vad bittert, jag hade berett mig på en smaksensation! Undrar nu vad jag ska göra med resten av frukten (är det en frukt?), kanske man kan göra paj eller nåt av den? För övrigt har jag riktig ångest över skolan, alltså magknipsångest. Känner att jag inte har en aning om vad jag håller på med, och för var dag som går så kommer jag lite närmre domedagen (dvs inlämning). Jag gjorde ett psykologtest i en tidning, där en av frågorna var om man känner sig som en bluff som när som helst blir avslöjad. Precis så känner jag! Bara en tidsfråga innan folk fattar att jag inte har på den här kursen att göra. Jag är så himla rädd för att misslyckas, och göra bort mig inför andra. Vill klara ett godkänt lika mycket för min handledares skull, som för min egen. Han har hjälpt mig så mycket och jag vill inte att han ska känna att det är förgäves. Kände mig så otroligt dålig när jag inte lämnade in c-uppsatsen i tid. Hela jag kändes som ett stort misslyckande. Varför klarade andra av det när inte jag gjorde det? Jag skämdes som en hund, fastän folk sa att det inte var hela världen. Men jag tyckte det, för jag hade gett mig fan på att klarat det i tid och när jag inte gjorde det så var jag alltså inte kapabel till att nå mina egna mål. Jag vill verkligen inte vara med om det igen. Till stor del för min självkänslas skull, men också för att CSN kommer att lämna mig i sticket om jag misslyckas. Hur fan gör man då?

Av Annica - 7 november 2006 11:53

OKEJ! Tillbaks i Uppsala! Skulle egentligen åkt igårkväll, men mamma sa att det var så halt på vägarna när hon åkte hem från jobbet, så jag väntade med att åka tills imorse. Fick istället solen i ögonen halva resan, så jag vet inte om det var mycket säkrare körning?! Men jag är iallafall hemma och välbehållen!Summering av helgen:I lördags åkte jag, Daniel, hans klasskompis samt Kerstin P till Gävle och vid fyrasnåret kollade jag och Daniel på fotboll hemma hos hans föräldrar. Värsta schyssta tv:n! En sådan ska jag också skaffa mig! Stor o platt med surroundljud! United vann med 3-0 mot Portsmouth, och Ronaldo pangade in mål nr två med en jäkla kraft, det var jätteroligt att se! Lite avundsjuk på Jim och Steve som var DÄR. Jag fattar inte att jag inte tog mig råd att gå på någon match när jag hade chansen. Ångrar det skitmycket nu. En öl på McGills efter matchen, sedan begav jag mig hem till Lindas nya lgh som ligger mitt i stan! Kanonbra läge. Kul på hennes inflyttningsfest, många gamla kända ansikten, och några nya - mycket trevligt! Men när vi framemot elva gick till Sun City så slocknade min gnista. Kände mig för nykter för att dansa loss men hade samtidigt ingen lust att dricka mer. Så jag stannade ett litet tag, någon timme eller så, men sedan gick jag. Ringde Johan när jag kom ut, för han hade varit på en annan inflyttningsfest i Gävle så jag skulle väl mest bara säga hej o kolla vad han hade för sig. Mötte upp han o några till vid grillen i Winnhuset och åt lite smaskigt fyllekäk! Hem till Johans kompis Lena en sväng, men efter ett litet tag bestämde jag mig för att gå hem och sova. Så det var den kvällen det!Vad gjorde jag på söndagen då? Ja just det, jag pluggade en del och på kvällen kom Linda hem till mig o mor på middag, kalaskul!Ja, sedan finns det väl inte så mycket mer att förtälja. Nu är det ny vecka med ny ångest. Fattar inte hur det gick till att jag läser en d-kurs. Jag som hade stora problem med c-kursen. Usch jag undrar hur det här ska sluta. Vill så himla gärna bli godkänd, men jag undrar hur det ska gå till? Känns som att det är så himla höga krav (naturligtvis), men hur ska det gå för lilla mig? Drygt att hålla på och åka till Stockholm och fixa information. Ibland är det bara skit att vara student. Känns som att jag inte riktigt uppskattar det lika mycket nu som jag gjorde för tre år sedan. Nog för att man gnällde då med, men då var det ju ändå nytt och spännande på ett annat sätt. Men jag vill heller inte hoppa av och börja jobba, för jag är trött på att ha jobb som man inte är utbildad till, jag vill ha ett riktigt jobb som jag kämpat hårt för att uppnå! Fan, en dag alltså - då jäklar!

Ovido - Quiz & Flashcards